Akhirnya... Aku memilih membahagiakan diri sendiri

 Rawatan sakit puan sudah pun selesai, aku pilih tidak buat rawatan IVF setelah mengkaji beberapa risiko untuk kesihatan diriku. Umurku sudah masuk 40 . Bukan kata tak apalah tiada anak ! Aku lebih memilih menyayangi diri sendiri . 

Aku memilih bahagia mencintai dan menyayangi anak saudara sendiri. Sehingga aku melayani mereka seperti anak sendiri.  

Kenapa tidak teruskan rawatan IVF ?

Sebab aku ada anemia, mudah letih dan lesu. Rahimku juga tidak kuat untuk menampung baby.

Sedih ke tiada anak ?

Sedih memanglah sedih, tapi kan bila kita reset minda bersyukur dan menikmati apa yang ada, terus rasa sedih tu hilang. Best sangat tiada anak, boleh bermanja dan berkepit dengan suami selalu. Balik dari kerja , boleh rehat, tidur, tengok movie dan buat tumpuan

Duit untuk diri sendiri aje, tak payah fikir belanja sekolah anak . Enjoy sangatlah bila reset minda bersyukur. 

Buat tumpuan tu apa ? buat tumpuan ialah duduk berselawat, istigfar , berzikir dan  membaca al Quran.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Selamat Tinggal ku ucapkan.......

Aku Cikgu Pendidikan Khas

Payahnya nak istiqamah selawat...